2017-2018 8. sınıf Matematik Yıllık ve Gülük Plan
....................
ORTAOKULU
2017/2018
EĞİTİM-ÖĞRETİM
YILI
8.SINIF
ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK DERSİ YILLIK PLANI
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI
8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 1.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EYLÜL
|
1
|
5
|
(18–22).09.2017
|
SAYILAR
ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÇARPANLAR
ve KATLAR
10 SAAT
|
1. Verilen
pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya
da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1
|
Bir pozitif tam sayının asal çarpanlarını bulmaya yönelik çalışmalara
da yer verilir.
|
|
1. Verilen
pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya
da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1
|
|||||||
|
1. Verilen
pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya
da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1
|
|||||||
|
2. İki doğal
sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK)
hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
2. İki doğal
sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK)
hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI
8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 2.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EYLÜL
|
2
|
5
|
(25- 29).09. 2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÇARPANLAR ve KATLAR
10 SAAT
|
2. İki doğal
sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK)
hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
|
.
|
|
2. İki doğal
sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK)
hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
2. İki doğal
sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK)
hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
3. Verilen iki
doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. 1
|
|||||||
|
3. Verilen
iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI
8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 3.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EKİM
|
3
|
5
|
(02–06).10.2017
|
SAYILAR
ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÜSLÜ
İFADELER
17 SAAT
|
1. Tam
sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar, üslü ifade şeklinde yazar. 1
|
• Örneğin: 82,53 = 8∙101 + 2·100 + 5∙10-1 + 3∙10-2
|
|
1. Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini
hesaplar, üslü ifade şeklinde yazar. 1
|
|||||||
|
2. Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un
tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. 1
|
|||||||
|
2. Sayıların
ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. 1
|
|||||||
|
3. Üslü ifadelerle
ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI
8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 4.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EKİM
|
4
|
5
|
(09–13).10.2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT
|
3. Üslü ifadelerle
ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1
|
![]() |
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 5.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EKİM
|
5
|
5
|
(16–20).10.2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
![]() |
|
3.
Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
4. Sayıları 10’un
farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. 1
|
|||||||
|
4.
Sayıları 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. 1
|
|||||||
|
5. Çok büyük ve
çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 6.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EKİM
|
6
|
5
|
(23–27).10. 2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT
|
5.
Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve
karşılaştırır. 1
|
1.YAZILI
SINAVI
YAPILACAK.
1.YAZILI SINAVI EKİM AYININ DÖRDÜNCÜ
HAFTASI YAPILACAK
|
|
5.
Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve
karşılaştırır. 1
|
|||||||
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
1. Tam kare doğal
sayıları tanır. 1
|
||||||
|
1. Tam kare doğal
sayıları tanır. 1
|
|||||||
|
2.
Tam kare doğal sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi
belirler. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI
8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 7.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
EKİM /KASIM
|
7
|
5
|
(30.10–03.11).2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
2. Tam kare doğal
sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. 1
|
• Kare modelleri
kullanılarak alanla kenar arasındaki ilişkiden, bir sayıyla karekökü
arasındaki bağıntı ele alınabilir.
• Karesi a olan
sayı ∓√𝑎 olarak
tanımlanır. x 2= a ifadesinde
x’in değerinin ∓√𝑎 olduğu
ifade edilir
• Örneğin, √31 sayısının 5 ile 6 sayıları arasında
bulunduğunu ve 6’ya daha yakın olduğunu belirlemeye yönelik tahmin
çalışmaları yapılır.
|
|
3. Tam kare
olmayan sayıların karekök değerlerinin hangi iki doğal sayı arasında olduğunu
belirler. 1
|
|||||||
|
3. Tam kare
olmayan sayıların karekök değerlerinin hangi iki doğal sayı arasında olduğunu
belirler. 1
|
|||||||
|
4. Gerçek sayıları
tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1
|
|||||||
|
4.
Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 8.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
KASIM
|
8
|
5
|
(06-10).11.2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
4. Gerçek sayıları
tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1
|
• Tam kare olmayan
sayıların kareköklerinin rasyonel sayı olarak belirtilemediğine (iki tam
sayının oranı şeklinde yazılamadığına) dikkat çekilir. 𝜋 sayısı bir irrasyonel sayı olarak
tanıtılır.
• Devirli ondalık
gösterimleri, rasyonel sayı olarak ifade etmeye yönelik çalışmalara yer
verilir.
|
|
5.
Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1
|
|||||||
|
5.
Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1
|
|||||||
|
5.
Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1
|
|||||||
|
5.
Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 9.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
KASIM
|
9
|
5
|
(13-17).11.2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
6. Kareköklü bir
ifadeyi a√𝑏 şeklinde yazar ve
a√𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1
|
• Paydasında √𝑎 ∓ c veya √𝑎 ∓ √𝑏 gibi birden fazla
terim bulunan ifadelerle işlemlere girilmez.
Örneğin, √18’i doğal sayı yapan çarpanlara √2 , 5 √2 ve
√18
sayıları örnek olarak verilebilir.
|
|
6. Kareköklü bir
ifadeyi a√𝑏 şeklinde yazar ve
a√𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1
|
|||||||
|
6. Kareköklü bir
ifadeyi a√𝑏 şeklinde yazar ve
a√𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1
|
|||||||
|
6. Kareköklü bir
ifadeyi a√𝑏 şeklinde yazar ve
a√𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1
|
|||||||
|
7.
Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara
örnek verir. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 10.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
KASIM
|
10
|
5
|
(20- 24).11. 2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
7.
Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara
örnek verir. 1
|
• Paydasında √𝑎 ∓ c veya √𝑎 ∓ √𝑏 gibi birden fazla
terim bulunan ifadelerle işlemlere girilmez.
• Kesir olarak ifade edildiğinde payı ve paydası tam kare olan
ondalık gösterimlerin kareköklerini bulmaya yönelik çalışmalara yer verilir.
|
|
7.
Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara
örnek verir. 1
|
|||||||
|
8.
Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1
|
|||||||
|
8.
Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1
|
|||||||
|
8.
Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF
ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 11.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
KASIM /ARALIK
|
11
|
5
|
(27.11- 02.12). 2017
|
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
|
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
|
8.
Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1
|
2.YAZILI
SINAV (MERKEZİ SINAV)
YAPILACAK.
2.YAZILI SINAV KASIM AYININ 5. HAFTASI YAPILACAK
|
|
9.
Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. 1
|
|||||||
|
9.
Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. 1
|
|||||||
|
... 1.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
|
|||||||
|
... 1.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 12.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ARALIK
|
12
|
5
|
(04-08).12.2017
|
OLASILIK
12 SAAT
|
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT
|
1.
Bir olaya ait olası durumları belirler. 1
|
• Örneğin bir madeni para atıldığında olası durumların yazı ve tura
olacağı vurgulanır.
• Olasılığı hesaplamayı gerektirmeyen sezgisel durumlar ele alınır.
Örneğin, bir okuldaki tüm öğretmen ve öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu
bir listeden rastgele çekilen bir ismin öğrenci olma olasılığının daha fazla
olduğu; 15’i erkek ve 15’i kız olan bir sınıftan rastgele seçilen bir
öğrencinin kız olma olasılığı ile erkek olma olasılığının eşit olduğunu
belirten çalışmalar yapılır.
|
|
1. Bir olaya ait
olası durumları belirler. 1
|
|||||||
|
2.
“Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder; örnek verir. 1
|
|||||||
|
2.
“Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder; örnek verir. 1
|
|||||||
|
3.
Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının eş olasılıklı olduğunu ve bu
değerin 1/n olduğunu açıklar. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 13.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ARALIK
|
13
|
5
|
(11-15).12.2017
|
OLASILIK
12 SAAT
|
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT
|
3.
Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının eş olasılıklı olduğunu ve bu
değerin 1/n olduğunu açıklar. 1
|
• Kazanım
ifadesindeki n, olası durum sayısını temsil etmektedir.
• Eşit şansa sahip
olan ve olmayan olayları ayırt etmeye yönelik çalışmalara yer verilir.
Olasılığın bir olayın olma şansına (olabilirliğine) ilişkin bir ölçüm olduğu
vurgulanır.
• Ayrık olayların
birleşimini (örneğin, zar atıldığında tek sayı gelmesi) içeren durumlar da
incelenir. Ayrık olan ve olmayan kavramına girilmez.
|
|
4.
Olasılık değerinin 0-1 arasında olduğunu anlar ve kesin (1) ile imkânsız (0)
olayları yorumlar. 1
|
|||||||
|
4.
Olasılık değerinin 0-1 arasında olduğunu anlar ve kesin (1) ile imkânsız (0)
olayları yorumlar. 1
|
|||||||
|
5. Basit olayların
olma olasılığını hesaplar. 1
|
|||||||
|
5.
Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 14.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ARALIK
|
14
|
5
|
(18-22).12.2017
|
OLASILIK
12 SAAT
|
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT
|
5. Basit olayların
olma olasılığını hesaplar. 1
|
• Kâğıtları
katlayarak, keserek veya kareli kâğıt üzerinde çizim yaparak üçgenin
elemanlarını oluşturmaya yönelik çalışmalara yer verilir.
• Eşkenar,
ikizkenar ve dik üçgen gibi özel üçgenlerde kenarortay, açıortay ve
yüksekliğin özelliklerini belirlemeye yönelik çalışmalara da yer verilir.
|
|
5.
Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1
|
|||||||
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
|
ÜÇGENLER
16 SAAT
|
1.
Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1
|
|||||
|
1.
Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1
|
|||||||
|
1.
Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 15.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ARALIK
|
15
|
5
|
(25-29).12.2017
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
|
ÜÇGENLER
16 SAAT
|
1.
Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1
|
•
Somut modeller kullanılarak yapılacak etkinliklere yer verilebilir. Uygun
bilgisayar yazılımları ile üçgen eşitsizliğini anlamaya yönelik çalışmalara
yer verilebilir.
|
|
2.
Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının
uzunluğunu ilişkilendirir. 1
|
|||||||
|
2.
Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının
uzunluğunu ilişkilendirir. 1
|
|||||||
|
2. Üçgenin iki
kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu
ilişkilendirir. 1
|
|||||||
|
3. Üçgenin kenar
uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini
ilişkilendirir. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 16.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
OCAK
|
16
|
5
|
(02-05).01.2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
|
ÜÇGENLER
16 SAAT
|
3.
Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini
ilişkilendirir. 1
|
• (1) Üç kenarının
uzunluğu, (2) bir kenarının uzunluğu ile iki açısının ölçüsü, (3) iki kenar
uzunluğu ile bu kenarların arasındaki açının ölçüsü verilen üçgenlerin uygun
araçlar kullanılarak çizilmesi sağlanır. Dinamik geometri yazılımları ile
yapılacak çalışmalara yer verilebilir.
•
Dik üçgende dik kenarlar ve hipotenüs tanıtılıp açı ölçüleriyle kenar
uzunlukları arasındaki ilişki de ele alınır.
•
Pisagor bağıntısının gerçek yaşam uygulamalarına yönelik çalışmalara yer
verilir.
|
|
4. Yeterli sayıda
elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1
|
|||||||
|
4.
Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1
|
|||||||
|
4.
Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1
|
|||||||
|
5. Pisagor
bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 17.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
OCAK
|
17
|
5
|
(08-12).01.2018
|
GEOMETRİ ve
ÖLÇME
26 SAAT
|
ÜÇGENLER
16 SAAT
|
5.
Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
3.YAZILI SINAV YAPILACAK.
3.YAZILI
OCAK AYININ İKİNCİ HAFTASI YAPILACAK.
• Koordinat
düzlemi üzerinde verilen iki nokta arasındaki uzaklığı Pisagor bağıntısını
kullanarak bulma çalışmalarına yer verilir.
• Kenar
uzunlukları verilen bir üçgenin dik üçgen olup olmadığına Pisagor bağıntısını
kullanarak karar vermeye yönelik çalışmalar yapılır.
|
|
5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri
çözer. 1
|
|||||||
|
5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri
çözer. 1
|
|||||||
|
DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10 SAAT
|
1. Nokta, doğru parçası ve diğer düzlemsel şekillerin
dönme altındaki görüntülerini oluşturur. 1
|
||||||
|
1. Nokta, doğru parçası ve diğer düzlemsel şekillerin
dönme altındaki görüntülerini oluşturur. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 18.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
OCAK
|
18
|
5
|
(15–19).01. 2018
|
GEOMETRİ ve
ÖLÇME
26 SAAT
|
DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10 SAAT
|
2. Dönmede şekil üzerindeki her bir noktanın bir
nokta etrafında belirli bir açıyla saat veya tersi yönünde dönüşüme tabi
olduğunu ve şekil ile görüntüsünün eş olduğunu keşfeder.
|
• Dönme dönüşümü
tanımlanırken dönme merkezi ve dönme açısı terimleri tanıtılır.
|
|
2.
Dönmede şekil üzerindeki her bir noktanın bir nokta etrafında belirli bir
açıyla saat veya tersi yönünde dönüşüme tabi olduğunu ve şekil ile
görüntüsünün eş olduğunu keşfeder.
|
|||||||
|
3.
Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma,
herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki
görüntülerini belirleyerek çizer.1
|
|||||||
|
3.
Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma,
herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki
görüntülerini belirleyerek çizer.1
|
|||||||
|
3.
Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma,
herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki
görüntülerini belirleyerek çizer.1
|
... BİRİNCİ DÖNEMİN SONA ERMESİ ...
..... İKİNCİ DÖNEM .....
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF
ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 19.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ŞUBAT
|
19
|
5
|
(05–09).02. 2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
|
DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10 SAAT
|
3.
Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma,
herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki
görüntülerini belirleyerek çizer.1
|
• Dönme dönüşümü
tanımlanırken dönme merkezi ve dönme açısı terimleri tanıtılır.
• Kareli kâğıt veya
koordinat sistemi üzerinde yapılacak çalışmalara yer verilir.
|
|
4.
Şekillerin en çok iki ardışık öteleme, yansıma veya dönme sonucunda ortaya
çıkan görüntülerini oluşturur.1
|
|||||||
|
4.
Şekillerin en çok iki ardışık öteleme, yansıma veya dönme sonucunda ortaya
çıkan görüntülerini oluşturur.1
|
|||||||
|
CEBİR
15 SAAT
|
CEBİRSEL İFADELER
ve ÖZDEŞLİKLER
15 SAAT
|
1. Basit cebirsel
ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar. 1
|
|||||
|
1. Basit
cebirsel ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar.
1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 20.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ŞUBAT
|
20
|
5
|
(12–16).02. 2018
|
CEBİR
15 SAAT
|
CEBİRSEL İFADELER
ve ÖZDEŞLİKLER
15 SAAT
|
2.
Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1
|
• Terim, katsayı,
değişken gibi kavramların anlamı üzerinde durulur.
• x·x=x2; 2x·3x=6x2; -6x·x=-6x2; 5·3x=15x;
x2·y=x·x·y
gibi temel cebirsel ifadeler üzerinde durulur.
• y(3y-2);
(2x+3)(5x-1) gibi işlemler üzerinde durulur.
• Cebirsel
ifadelerdeki katsayılar tam sayılar içinde kalacak biçimde seçilir.
• Cebirsel
ifadelerle çarpma işlemini modellerle yapmaya yönelik çalışmalara yer
verilir.
|
|
2.
Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1
|
|||||||
|
2.
Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1
|
|||||||
|
3.
Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1
|
|||||||
|
3.
Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 21.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ŞUBAT
|
21
|
5
|
(19 -23).02.2018
|
CEBİR
15 SAAT
|
CEBİRSEL İFADELER
ve ÖZDEŞLİKLER
15 SAAT
|
3.
Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1
|
• (a ± b)2 = a 2 ±
2ab + b 2
ve
a 2 − b 2 =
(a−b)(a+b) özdeşlikleriyle sınırlı kalınır. Özdeşliklerdeki katsayılar tam
sayılar içinde kalacak biçimde seçilir.
• Ortak çarpan
parantezine alma ile iki kare farkı ve a 2 ± 2ab + b 2 biçimindeki
ifadelerin çarpanlara ayırma işlemleri ele alınır.
Cebirsel
ifadelerdeki katsayılar ve kökleri tam sayılar içinde kalacak biçimde
seçilir.
|
|
3.
Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1
|
|||||||
|
3.
Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1
|
|||||||
|
4.
Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
|
|||||||
|
4. Cebirsel
ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI
22.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
ŞUBAT /MART
|
22
|
5
|
(26.02-02.03). 2018
|
CEBİR
15 SAAT
|
CEBİRSEL İFADELER
ve ÖZDEŞLİKLER
15 SAAT
|
4. Cebirsel
ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
|
• Eş şekillerde
karşılık gelen kenar uzunluklarının ve açı ölçülerinin eşit, benzer
üçgenlerde ise karşılık gelen açı ölçülerinin eşit fakat kenar uzunluklarının
orantılı olduğu vurgulanır.
• AAA, AKA gibi üçgenlerde benzerlik
kuralları özel olarak verilmez. Eş şekillerin benzer olduğu ancak benzer
şekillerin eş olmalarının gerekmediği vurgulanır.
|
|
4.
Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
|
|||||||
|
4.
Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
|
|||||||
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
7 SAAT
|
EŞLİK ve BENZERLİK
7 SAAT
|
1.
Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı
özelliklerini belirler. 1
|
|||||
|
1. Eşlik ve
benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı özelliklerini
belirler. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI
23.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MART
|
23
|
5
|
(05-09).03.2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
7 SAAT
|
EŞLİK ve BENZERLİK
7 SAAT
|
1.
Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı
özelliklerini belirler. 1
|
• Somut
modellerle, kareli kâğıtla veya kâğıtları katlayarak yapılacak çalışmalara
yer verilir.
|
|
2. Benzer
çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
2. Benzer
çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
2. Benzer
çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler
oluşturur. 1
|
|||||||
|
2. Benzer
çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler
oluşturur. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 24.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MART
|
24
|
5
|
(12-16).03.2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT
|
1. Doğrusal ilişki
içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve
yorumlar. 1
|
• Doğrunun
eksenleri hangi noktalarda kestiği, eksenlere paralelliği, orijinden geçip
geçmediği ve benzeri durumların gerçek yaşamla ilişkisi kurulur.
• Doğrunun grafiği
yorumlanırken doğru üzerindeki noktaların x ve y koordinatları arasındaki
ilişki, eksenleri hangi noktalarda kestiği, orijinden geçip geçmediği,
eksenlere paralelliği ve benzeri durumlar ele alınır.
|
|
1.
Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi
oluşturur ve yorumlar. 1
|
|||||||
|
1. Doğrusal ilişki
içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve
yorumlar. 1
|
|||||||
|
1.
Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi
oluşturur ve yorumlar. 1
|
|||||||
|
2.
Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve
ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 25.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MART
|
25
|
5
|
(19- 23).03.2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT
|
2.
Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve
ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1
|
1.YAZILI SINAV YAPILACAK.
1.YAZILI SINAV MART AYININ 5.HAFTASI
YAPILACAK.
• Eğimin her üç
gösterimdeki yansımaları incelenir. Eğimin işaretinin ve büyüklüğünün anlamı
üzerinde durulur.
• Bir değişkenin
değerinin diğerine göre nasıl değiştiği, hangisinin bağımlı, hangisinin
bağımsız değişken olduğu incelenir.
|
|
2.
Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve
ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1
|
|||||||
|
3.
Doğrusal denklemlerde bir değişkeni diğeri cinsinden düzenleyerek ifade eder.1
|
|||||||
|
3.
Doğrusal denklemlerde bir değişkeni diğeri cinsinden düzenleyerek ifade eder.1
|
|||||||
|
4.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM
YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 26.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MART
|
26
|
5
|
(26-30).03. 2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT
|
4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri
çözer. 1
|
• Bu sınıf
düzeyinde katsayıları rasyonel olan denklemlere yer verilir.
• Doğrusal denklem
sistemlerinin çözümünde, yerine koyma veya yok etme yöntemleri kullanılır.
|
|
4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri
çözer. 1
|
|||||||
|
4.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. 1
|
|||||||
|
DENKLEM SİSTEMLERİ
7 SAAT
|
1.
İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1
|
||||||
|
1.
İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 27.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
NİSAN
|
27
|
5
|
(02–06).04. 2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
DENKLEM SİSTEMLERİ
7 SAAT
|
1.
İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1
|
• Gerçek yaşamla
ilişkili problem durumlarının grafiğini yorumlamaya yönelik çalışmalara da
yer verilir.
|
|
1.
İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1
|
|||||||
|
2.
Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen
doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1
|
|||||||
|
2.
Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen
doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1
|
|||||||
|
2.
Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen
doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 28.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
NİSAN
|
28
|
5
|
(09-13).04.2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
EŞİTSİZLİKLER
10 SAAT
|
1. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik
içeren günlük yaşam durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. 1
|
• Örneğin, “Kreşe en
az 3 yaşında olan çocuklar kabul ediliyor.” ifadesinde çocukların yaşı x ile
temsil edildiğinde, eşitsizlik x ≥ 3
olarak belirtilebilir.
• x ≥-1; -3≤ t
<7; a<1 gibi durumlar inceletilir.
|
|
1.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük yaşam durumlarına
uygun matematik cümleleri yazar. 1
|
|||||||
|
1.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük yaşam durumlarına
uygun matematik cümleleri yazar. 1
|
|||||||
|
2.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1
|
|||||||
|
2.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1
|
........................................ ORTAOKULU
2017/2018
ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 29.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
NİSAN
|
29
|
5
|
(16-20).04.2018
|
CEBİR
30 SAAT
|
EŞİTSİZLİKLER
10 SAAT
|
2.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1
|
• En çok iki işlem
gerektiren eşitsizlikler seçilir. Eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir
sayı ile çarpılır veya bölünürse eşitsizliğin yön değiştireceğinin fark
edilmesine yönelik çalışmalara yer verilir.
|
|
3.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1
|
|||||||
|
3.
Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1
|
|||||||
|
3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri
çözer. 1
|
|||||||
|
3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri
çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 30.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
NİSAN
|
30
|
5
|
(23-27).04.2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
|
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT
|
... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
|
2.YAZILI SINAV (MERKEZİ SINAV) YAPILACAK.
2.YAZILI SINAV NİSAN AYININ 4.HAFTASI
YAPILACAK.
|
|
... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
|
|||||||
|
... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
|
|||||||
|
1.
Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder
ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
1.
Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder
ve açınımını çizer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 31.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
NİSAN /MAYIS
|
31
|
5
|
(30.04-04.05).2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
|
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT
|
1.
Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder
ve açınımını çizer. 1
|
|
|
2. Dik dairesel silindirin temel elemanlarını
belirler, inşa eder ve açınımını çizer.1
|
|||||||
|
2.
Dik dairesel silindirin temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını
çizer.1
|
|||||||
|
2.
Dik dairesel silindirin temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını
çizer.1
|
|||||||
|
3. Dik
dairesel silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri
çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 32.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MAYIS
|
32
|
5
|
(07-11).05.2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
|
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT
|
3. Dik dairesel
silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
PROJE GÖREVİ TOPLANIR.
• Dik dairesel silindirin hacmini tahmin
etmeye yönelik çalışmalara yer verilir.
• Dik dairesel
silindirin hacim bağıntısını dik prizmanın hacim bağıntısı ile
ilişkilendirmeye yönelik çalışmalara yer verilir.
|
|
3. Dik dairesel
silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
4. Dik dairesel
silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
4. Dik dairesel
silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
|||||||
|
4. Dik dairesel
silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 33.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MAYIS
|
33
|
5
|
(14-18).05.2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
|
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT
|
4. Dik dairesel
silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
|
|
|
5. Dik piramidi
tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
5. Dik piramidi
tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
5. Dik piramidi tanır, temel elemanlarını belirler,
inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
6.
Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 34.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MAYIS
|
34
|
5
|
(21-25).05. 2018
|
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
|
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT
|
6.
Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
3.YAZILI SINAV YAPILACAK.
3.YAZILI SINAV MAYIS AYININ 4.HAFTASI
YAPILACAK
|
|
6.
Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
6.
Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1
|
|||||||
|
VERİ İŞLEME
10 SAAT
|
VERİ DÜZENLEME,
DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT
|
1.
Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1
|
|||||
|
1.
Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF
ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 35.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
MAYIS /HAZİRAN
|
35
|
5
|
(28.05-01.06).06.2018
|
VERİ İŞLEME
10 SAAT
|
VERİ DÜZENLEME, DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT
|
1.
Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1
|
![]() |
|
1.
Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1
|
|||||||
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
|||||||
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
|||||||
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
........................................
ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ
MATEMATİK YILLIK PLANI 36.HAFTA
|
AY
|
HAF
|
SAAT
|
TARİH
|
ÖĞRENME
ALANI
|
ALT ÖĞRENME
ALANI
|
KAZANIMLAR
|
AÇIKLAMALAR
|
|
HAZİRAN
|
36
|
5
|
(04-08).06.2018
|
VERİ İŞLEME
10 SAAT
|
VERİ DÜZENLEME,
DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
• Farklı
gösterimlerin birbirlerine göre üstün ve zayıf yönleri üzerinde durulur.
|
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
|||||||
|
2.
Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık
tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu
gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
|
|||||||
|
|
... YIL SONU TEKRAR ...
|
||||||
|
... YIL SONU TEKRAR ...
|
22/05/
2018
............ ............ ...........
..........
Matematik Dersi
Öğretmeni Okul
Müdürü



Yorumlar
Yorum Gönder