2017-2018 8. sınıf Matematik Yıllık ve Gülük Plan



....................
 ORTAOKULU
2017/2018
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
8.SINIF
ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK DERSİ YILLIK PLANI














........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 1.HAFTA                         
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EYLÜL
1
5
(18–22).09.2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÇARPANLAR ve KATLAR          
10 SAAT

1. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1

Bir pozitif tam sayının asal çarpanlarını bulmaya yönelik çalışmalara da yer verilir.

1. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1

1. Verilen pozitif tam sayıların çarpanlarını bulur; pozitif tam sayıları üslü ifade ya da üslü ifadelerin çarpımı şeklinde yazar. 1

2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1

2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1

........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 2.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EYLÜL
2
5
(25- 29).09. 2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÇARPANLAR ve KATLAR          
10 SAAT

2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1
.

2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1

2. İki doğal sayının en büyük ortak bölenini (EBOB) ve en küçük ortak katını (EKOK) hesaplar; ilgili problemleri çözer. 1

3. Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. 1


3. Verilen iki doğal sayının aralarında asal olup olmadığını belirler. 1



........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 3.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EKİM
3
5
(02–06).10.2017

SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT

1. Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar, üslü ifade şeklinde yazar. 1
Örneğin: 82,53 = 8101 + 2·100 + 510-1 + 310-2


1. Tam sayıların, tam sayı kuvvetlerini hesaplar, üslü ifade şeklinde yazar. 1

2. Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. 1

2. Sayıların ondalık gösterimlerini 10’un tam sayı kuvvetlerini kullanarak çözümler. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1


              ........................................ ORTAOKULU
                         2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 4.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EKİM
4
5
(09–13).10.2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1





........................................  ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 5.HAFTA  
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EKİM
5
5
(16–20).10.2017


SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

3. Üslü ifadelerle ilgili temel kuralları anlar, birbirine denk ifadeler oluşturur. 1

4. Sayıları 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. 1

4. Sayıları 10’un farklı tam sayı kuvvetlerini kullanarak ifade eder. 1

5. Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. 1



........................................  ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 6.HAFTA       
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EKİM
6
5
(23–27).10. 2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
ÜSLÜ İFADELER
17 SAAT

5. Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. 1
1.YAZILI
 SINAVI
YAPILACAK.

1.YAZILI SINAVI EKİM AYININ DÖRDÜNCÜ HAFTASI YAPILACAK

5. Çok büyük ve çok küçük sayıları bilimsel gösterimle ifade eder ve karşılaştırır. 1
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT

1. Tam kare doğal sayıları tanır. 1

1. Tam kare doğal sayıları tanır. 1

2. Tam kare doğal sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. 1



........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 7.HAFTA  
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
EKİM /KASIM
7





5





(30.10–03.11).2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT

KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT

2. Tam kare doğal sayılarla bu sayıların karekökleri arasındaki ilişkiyi belirler. 1

• Kare modelleri kullanılarak alanla kenar arasındaki ilişkiden, bir sayıyla karekökü arasındaki bağıntı ele alınabilir.

• Karesi a olan sayı 𝑎 olarak tanımlanır. x 2= a   ifadesinde x’in değerinin 𝑎 olduğu ifade edilir

• Örneğin, √31 sayısının 5 ile 6 sayıları arasında bulunduğunu ve 6’ya daha yakın olduğunu belirlemeye yönelik tahmin çalışmaları yapılır.

3. Tam kare olmayan sayıların karekök değerlerinin hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. 1

3. Tam kare olmayan sayıların karekök değerlerinin hangi iki doğal sayı arasında olduğunu belirler. 1


4. Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1

4. Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1


........................................ ORTAOKULU
                         2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 8.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
KASIM
8
5
(06-10).11.2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT

4. Gerçek sayıları tanır, rasyonel ve irrasyonel sayılarla ilişkilendirir. 1
• Tam kare olmayan sayıların kareköklerinin rasyonel sayı olarak belirtilemediğine (iki tam sayının oranı şeklinde yazılamadığına) dikkat çekilir. 𝜋 sayısı bir irrasyonel sayı olarak tanıtılır.

• Devirli ondalık gösterimleri, rasyonel sayı olarak ifade etmeye yönelik çalışmalara yer verilir.

5. Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1

5. Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1

5. Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1

5. Kareköklü ifadelerde çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 1



........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 9.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
 ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
KASIM
9
5
(13-17).11.2017
SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT

6. Kareköklü bir ifadeyi a𝑏 şeklinde yazar ve a𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1
• Paydasında 𝑎 c veya 𝑎 𝑏 gibi birden fazla terim bulunan ifadelerle işlemlere girilmez.  


Örneğin, √18’i doğal sayı yapan çarpanlara √2 , 5 √2 ve √18 sayıları örnek olarak verilebilir.

6. Kareköklü bir ifadeyi a𝑏 şeklinde yazar ve a𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1


6. Kareköklü bir ifadeyi a𝑏 şeklinde yazar ve a𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1


6. Kareköklü bir ifadeyi a𝑏 şeklinde yazar ve a𝑏 şeklindeki ifadede katsayıyı kök içine alır. 1


7. Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. 1


........................................  ORTAOKULU
                         2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 10.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
KASIM
10
5


(20- 24).11. 2017

SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT

7. Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. 1
• Paydasında 𝑎 c veya 𝑎 𝑏 gibi birden fazla terim bulunan ifadelerle işlemlere girilmez.

• Kesir olarak ifade edildiğinde payı ve paydası tam kare olan ondalık gösterimlerin kareköklerini bulmaya yönelik çalışmalara yer verilir.

7. Kareköklü bir ifade ile çarpıldığında, sonucu bir doğal sayı yapan çarpanlara örnek verir. 1


8. Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1


8. Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1


8. Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1


........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 11.HAFTA                                            
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
KASIM /ARALIK
11
5
(27.11- 02.12). 2017

SAYILAR ve İŞLEMLER
53 SAAT
KAREKÖKLÜ İFADELER
26 SAAT
8. Kareköklü ifadelerde toplama ve çıkarma işlemlerini yapar. 1

2.YAZILI
SINAV (MERKEZİ SINAV)
YAPILACAK.

2.YAZILI SINAV KASIM AYININ 5. HAFTASI YAPILACAK



9. Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. 1


9. Ondalık ifadelerin kareköklerini belirler. 1

... 1.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
... 1.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...


........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 12.HAFTA         
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ARALIK
12
5
(04-08).12.2017
OLASILIK
12 SAAT
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT

1. Bir olaya ait olası durumları belirler. 1


• Örneğin bir madeni para atıldığında olası durumların yazı ve tura olacağı vurgulanır.

• Olasılığı hesaplamayı gerektirmeyen sezgisel durumlar ele alınır. Örneğin, bir okuldaki tüm öğretmen ve öğrencilerin isimlerinin yazılı olduğu bir listeden rastgele çekilen bir ismin öğrenci olma olasılığının daha fazla olduğu; 15’i erkek ve 15’i kız olan bir sınıftan rastgele seçilen bir öğrencinin kız olma olasılığı ile erkek olma olasılığının eşit olduğunu belirten çalışmalar yapılır.

1. Bir olaya ait olası durumları belirler. 1

2. “Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder; örnek verir. 1

2. “Daha fazla”, “eşit”, “daha az” olasılıklı olayları ayırt eder; örnek verir. 1

3. Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının eş olasılıklı olduğunu ve bu değerin 1/n olduğunu açıklar. 1





........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 13.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ARALIK
13
5
(11-15).12.2017

OLASILIK
12 SAAT
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT

3. Eşit şansa sahip olan olaylarda her bir çıktının eş olasılıklı olduğunu ve bu değerin 1/n olduğunu açıklar. 1

• Kazanım ifadesindeki n, olası durum sayısını temsil etmektedir.

• Eşit şansa sahip olan ve olmayan olayları ayırt etmeye yönelik çalışmalara yer verilir. Olasılığın bir olayın olma şansına (olabilirliğine) ilişkin bir ölçüm olduğu vurgulanır.

• Ayrık olayların birleşimini (örneğin, zar atıldığında tek sayı gelmesi) içeren durumlar da incelenir. Ayrık olan ve olmayan kavramına girilmez.

4. Olasılık değerinin 0-1 arasında olduğunu anlar ve kesin (1) ile imkânsız (0) olayları yorumlar. 1

4. Olasılık değerinin 0-1 arasında olduğunu anlar ve kesin (1) ile imkânsız (0) olayları yorumlar. 1

5. Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1

5. Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1


........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 14.HAFTA   
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ARALIK
14
5
(18-22).12.2017

OLASILIK
12 SAAT
BASİT OLAYLARIN OLMA OLASILIĞI
12 SAAT

5. Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1

• Kâğıtları katlayarak, keserek veya kareli kâğıt üzerinde çizim yaparak üçgenin elemanlarını oluşturmaya yönelik çalışmalara yer verilir.

• Eşkenar, ikizkenar ve dik üçgen gibi özel üçgenlerde kenarortay, açıortay ve yüksekliğin özelliklerini belirlemeye yönelik çalışmalara da yer verilir.


5. Basit olayların olma olasılığını hesaplar. 1
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
ÜÇGENLER
16 SAAT

1. Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1

1. Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1

1. Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1




........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 15.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ARALIK
15
5
(25-29).12.2017
GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
ÜÇGENLER
16 SAAT


1. Üçgende kenarortay, açıortay ve yüksekliği inşa eder. 1
• Somut modeller kullanılarak yapılacak etkinliklere yer verilebilir. Uygun bilgisayar yazılımları ile üçgen eşitsizliğini anlamaya yönelik çalışmalara yer verilebilir.



2. Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. 1

2. Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. 1

2. Üçgenin iki kenar uzunluğunun toplamı veya farkı ile üçüncü kenarının uzunluğunu ilişkilendirir. 1

3. Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir. 1


........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 16.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
 ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
OCAK
16
5

(02-05).01.2018


GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
ÜÇGENLER
16 SAAT

3. Üçgenin kenar uzunlukları ile bu kenarların karşısındaki açıların ölçülerini ilişkilendirir. 1
• (1) Üç kenarının uzunluğu, (2) bir kenarının uzunluğu ile iki açısının ölçüsü, (3) iki kenar uzunluğu ile bu kenarların arasındaki açının ölçüsü verilen üçgenlerin uygun araçlar kullanılarak çizilmesi sağlanır. Dinamik geometri yazılımları ile yapılacak çalışmalara yer verilebilir.

• Dik üçgende dik kenarlar ve hipotenüs tanıtılıp açı ölçüleriyle kenar uzunlukları arasındaki ilişki de ele alınır.

• Pisagor bağıntısının gerçek yaşam uygulamalarına yönelik çalışmalara yer verilir.

4. Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1

4. Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1

4. Yeterli sayıda elemanının ölçüleri verilen bir üçgeni çizer. 1



5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1


........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 17.HAFTA 
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
OCAK
17
5
(08-12).01.2018


GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
ÜÇGENLER
16 SAAT

5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1

3.YAZILI SINAV YAPILACAK.

3.YAZILI
OCAK AYININ İKİNCİ HAFTASI YAPILACAK.

• Koordinat düzlemi üzerinde verilen iki nokta arasındaki uzaklığı Pisagor bağıntısını kullanarak bulma çalışmalarına yer verilir.

• Kenar uzunlukları verilen bir üçgenin dik üçgen olup olmadığına Pisagor bağıntısını kullanarak karar vermeye yönelik çalışmalar yapılır.

5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1

5. Pisagor bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10  SAAT

1. Nokta, doğru parçası ve diğer düzlemsel şekillerin dönme altındaki görüntülerini oluşturur. 1

1. Nokta, doğru parçası ve diğer düzlemsel şekillerin dönme altındaki görüntülerini oluşturur. 1

........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 18.HAFTA                                     
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
OCAK
18
5
(15–19).01. 2018

GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
   

DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10  SAAT


2. Dönmede şekil üzerindeki her bir noktanın bir nokta etrafında belirli bir açıyla saat veya tersi yönünde dönüşüme tabi olduğunu ve şekil ile görüntüsünün eş olduğunu keşfeder.



• Dönme dönüşümü tanımlanırken dönme merkezi ve dönme açısı terimleri tanıtılır.

2. Dönmede şekil üzerindeki her bir noktanın bir nokta etrafında belirli bir açıyla saat veya tersi yönünde dönüşüme tabi olduğunu ve şekil ile görüntüsünün eş olduğunu keşfeder.
3. Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma, herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki görüntülerini belirleyerek çizer.1
3. Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma, herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki görüntülerini belirleyerek çizer.1
3. Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma, herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki görüntülerini belirleyerek çizer.1



... BİRİNCİ DÖNEMİN SONA ERMESİ ...
..... İKİNCİ DÖNEM .....

........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 19.HAFTA     
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR



ŞUBAT
19
5


(05–09).02. 2018


GEOMETRİ ve ÖLÇME
26 SAAT
DÖNÜŞÜM
GEOMETRİSİ
10  SAAT
3. Koordinat sisteminde bir çokgenin öteleme, eksenlerinden birine göre yansıma, herhangi bir doğru boyunca öteleme ve orijin etrafında dönme altındaki görüntülerini belirleyerek çizer.1


• Dönme dönüşümü tanımlanırken dönme merkezi ve dönme açısı terimleri tanıtılır.

Kareli kâğıt veya koordinat sistemi üzerinde yapılacak çalışmalara yer verilir.

4. Şekillerin en çok iki ardışık öteleme, yansıma veya dönme sonucunda ortaya çıkan görüntülerini oluşturur.1

4. Şekillerin en çok iki ardışık öteleme, yansıma veya dönme sonucunda ortaya çıkan görüntülerini oluşturur.1
CEBİR
15 SAAT
CEBİRSEL İFADELER  ve ÖZDEŞLİKLER
15  SAAT

1. Basit cebirsel ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar. 1


1. Basit cebirsel ifadeleri anlar ve farklı biçimlerde yazar. 1

........................................  ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 20.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
 ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ŞUBAT
20
5
(12–16).02. 2018

CEBİR
15 SAAT
CEBİRSEL İFADELER  ve ÖZDEŞLİKLER
15  SAAT

2. Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1


• Terim, katsayı, değişken gibi kavramların anlamı üzerinde durulur.

• x·x=x2; 2x·3x=6x2; -6x·x=-6x2; 5·3x=15x; x2·y=x·x·y gibi temel cebirsel ifadeler üzerinde durulur.

• y(3y-2); (2x+3)(5x-1) gibi işlemler üzerinde durulur.
• Cebirsel ifadelerdeki katsayılar tam sayılar içinde kalacak biçimde seçilir.

• Cebirsel ifadelerle çarpma işlemini modellerle yapmaya yönelik çalışmalara yer verilir.



2. Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1


2. Cebirsel ifadelerin çarpımını yapar. 1


3. Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1


3. Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1



........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 21.HAFTA            
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ŞUBAT
21
5
(19 -23).02.2018

CEBİR
15 SAAT
CEBİRSEL İFADELER  ve ÖZDEŞLİKLER
15  SAAT

3. Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1

• (a ± b)2 = a 2 ± 2ab + b 2 ve
a 2 − b 2 = (a−b)(a+b) özdeşlikleriyle sınırlı kalınır. Özdeşliklerdeki katsayılar tam sayılar içinde kalacak biçimde seçilir.

• Ortak çarpan parantezine alma ile iki kare farkı ve a 2 ± 2ab + b 2 biçimindeki ifadelerin çarpanlara ayırma işlemleri ele alınır.

Cebirsel ifadelerdeki katsayılar ve kökleri tam sayılar içinde kalacak biçimde seçilir.




3. Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1


3. Özdeşlikleri modellerle açıklar. 1

4. Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1


4. Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1


........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 22.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
ŞUBAT /MART
22
5
(26.02-02.03). 2018


CEBİR
15 SAAT
CEBİRSEL İFADELER  ve ÖZDEŞLİKLER
15  SAAT

4. Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
• Eş şekillerde karşılık gelen kenar uzunluklarının ve açı ölçülerinin eşit, benzer üçgenlerde ise karşılık gelen açı ölçülerinin eşit fakat kenar uzunluklarının orantılı olduğu vurgulanır.

 • AAA, AKA gibi üçgenlerde benzerlik kuralları özel olarak verilmez. Eş şekillerin benzer olduğu ancak benzer şekillerin eş olmalarının gerekmediği vurgulanır.



4. Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1

4. Cebirsel ifadeleri çarpanlara ayırır. 1
GEOMETRİ ve ÖLÇME
7 SAAT
EŞLİK ve BENZERLİK
7 SAAT

1. Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı özelliklerini belirler. 1

1. Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı özelliklerini belirler. 1


........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 23.HAFTA                                             
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MART
23
5
(05-09).03.2018
GEOMETRİ ve ÖLÇME
7 SAAT
EŞLİK ve BENZERLİK
7 SAAT


1. Eşlik ve benzerliği ilişkilendirir; eş ve benzer şekillerin kenar ve açı özelliklerini belirler. 1
• Somut modellerle, kareli kâğıtla veya kâğıtları katlayarak yapılacak çalışmalara yer verilir.

2. Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. 1

2. Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. 1

2. Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. 1

2. Benzer çokgenlerin benzerlik oranını belirler; bir çokgene eş ve benzer çokgenler oluşturur. 1


........................................  ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 24.HAFTA     
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MART
24
5
(12-16).03.2018


CEBİR
30 SAAT
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT


1. Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve yorumlar. 1
• Doğrunun eksenleri hangi noktalarda kestiği, eksenlere paralelliği, orijinden geçip geçmediği ve benzeri durumların gerçek yaşamla ilişkisi kurulur.

• Doğrunun grafiği yorumlanırken doğru üzerindeki noktaların x ve y koordinatları arasındaki ilişki, eksenleri hangi noktalarda kestiği, orijinden geçip geçmediği, eksenlere paralelliği ve benzeri durumlar ele alınır.

1. Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve yorumlar. 1

1. Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve yorumlar. 1

1. Doğrusal ilişki içeren gerçek yaşam durumlarına ait tablo, grafik ve denklemi oluşturur ve yorumlar. 1

2. Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1



........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 25.HAFTA     
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MART
25
5
(19- 23).03.2018

CEBİR
30 SAAT
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT


2. Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1
1.YAZILI SINAV YAPILACAK.

1.YAZILI SINAV MART AYININ 5.HAFTASI YAPILACAK.

• Eğimin her üç gösterimdeki yansımaları incelenir. Eğimin işaretinin ve büyüklüğünün anlamı üzerinde durulur.

• Bir değişkenin değerinin diğerine göre nasıl değiştiği, hangisinin bağımlı, hangisinin bağımsız değişken olduğu incelenir.


2. Doğrunun eğimini modellerle açıklar; doğrusal denklemleri, grafiklerini ve ilgili tabloları eğimle ilişkilendirir. 1


3. Doğrusal denklemlerde bir değişkeni diğeri cinsinden düzenleyerek ifade eder.1

3. Doğrusal denklemlerde bir değişkeni diğeri cinsinden düzenleyerek ifade eder.1

4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.  1

........................................ ORTAOKULU
2017/2018   ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 26.HAFTA    
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MART
26
5
(26-30).03. 2018
   
CEBİR
30 SAAT
DOĞRUSAL DENKLEMLER
13 SAAT


4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.  1


• Bu sınıf düzeyinde katsayıları rasyonel olan denklemlere yer verilir.

• Doğrusal denklem sistemlerinin çözümünde, yerine koyma veya yok etme yöntemleri kullanılır.



4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.  1

4. Birinci dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer.  1
DENKLEM SİSTEMLERİ
7 SAAT


1. İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1

1. İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1





........................................ ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 27.HAFTA       
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
NİSAN
27


5




  
  

(02–06).04. 2018
                        



CEBİR
30 SAAT
DENKLEM SİSTEMLERİ
7 SAAT


1. İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1
• Gerçek yaşamla ilişkili problem durumlarının grafiğini yorumlamaya yönelik çalışmalara da yer verilir.

1. İki bilinmeyenli doğrusal denklem sistemlerini çözer. 1

2. Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1

2. Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1

2. Doğrusal denklem sistemlerinin çözümleri ile bu denklemlere karşılık gelen doğruların grafikleri arasında ilişki kurar. 1



........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 28.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
 ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
NİSAN
28
5
  (09-13).04.2018

CEBİR
30 SAAT
EŞİTSİZLİKLER
10 SAAT


1. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük yaşam durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. 1
• Örneğin, “Kreşe en az 3 yaşında olan çocuklar kabul ediliyor.” ifadesinde çocukların yaşı x ile temsil edildiğinde, eşitsizlik x 3 olarak belirtilebilir.

• x -1; -3t <7; a<1 gibi durumlar inceletilir.

1. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük yaşam durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. 1

1. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlik içeren günlük yaşam durumlarına uygun matematik cümleleri yazar. 1

2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1

2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1



........................................  ORTAOKULU
2017/2018 ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 29.HAFTA                       
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
NİSAN
29
5
(16-20).04.2018

CEBİR
30 SAAT
EŞİTSİZLİKLER
10 SAAT


2. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri sayı doğrusunda gösterir.1

• En çok iki işlem gerektiren eşitsizlikler seçilir. Eşitsizliğin her iki tarafı negatif bir sayı ile çarpılır veya bölünürse eşitsizliğin yön değiştireceğinin fark edilmesine yönelik çalışmalara yer verilir.

3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1

3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1

3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1


3. Birinci dereceden bir bilinmeyenli eşitsizlikleri çözer. 1



........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 30.HAFTA    
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
NİSAN
30
5
   (23-27).04.2018
GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT



... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
2.YAZILI SINAV (MERKEZİ SINAV) YAPILACAK.
2.YAZILI SINAV NİSAN AYININ 4.HAFTASI YAPILACAK.


... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...
... 2.DÖNEM MERKEZİ ORTAK SINAV ...

1. Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1

1. Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1







........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 31.HAFTA   
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
NİSAN /MAYIS
31
5
  


(30.04-04.05).2018




GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT


1. Dik prizmaları tanır ve temel özelliklerini elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer. 1


2. Dik dairesel silindirin temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.1

2. Dik dairesel silindirin temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.1

2. Dik dairesel silindirin temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.1

3. Dik dairesel silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1


........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018   ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 32.HAFTA   
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MAYIS
32
5
(07-11).05.2018

GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
  GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT




3. Dik dairesel silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
PROJE GÖREVİ TOPLANIR.

• Dik dairesel silindirin hacmini tahmin etmeye yönelik çalışmalara yer verilir.
• Dik dairesel silindirin hacim bağıntısını dik prizmanın hacim bağıntısı ile ilişkilendirmeye yönelik çalışmalara yer verilir.

3. Dik dairesel silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1
4. Dik dairesel silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1

4. Dik dairesel silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1

4. Dik dairesel silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1





........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 33.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MAYIS
33
5
(14-18).05.2018

GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT


4. Dik dairesel silindirin hacim bağıntısını oluşturur; ilgili problemleri çözer. 1


5. Dik piramidi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1
5. Dik piramidi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1

5. Dik piramidi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1
6. Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1


........................................ ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 34.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
 ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MAYIS
34
5

(21-25).05. 2018

GEOMETRİ ve ÖLÇME
20 SAAT
GEOMETRİK CİSİMLER
20 SAAT


6. Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1




 3.YAZILI SINAV YAPILACAK.

 3.YAZILI SINAV MAYIS AYININ 4.HAFTASI YAPILACAK

6. Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1

6. Dik koniyi tanır, temel elemanlarını belirler, inşa eder ve açınımını çizer.  1
VERİ İŞLEME
10 SAAT
VERİ DÜZENLEME, DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT

1. Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1


1. Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1








........................................  ORTAOKULU
                                                      2017/2018  ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 35.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
MAYIS /HAZİRAN
35
5
(28.05-01.06).06.2018
VERİ İŞLEME
10 SAAT
  VERİ DÜZENLEME, DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT

1. Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1

1. Bir veri grubuna ilişkin histogram oluşturur ve yorumlar.1

2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1

........................................  ORTAOKULU
2017/2018   ÖĞRETİM YILI 8.SINIF ÜNİTELENDİRİLMİŞ MATEMATİK YILLIK PLANI 36.HAFTA
AY
HAF
SAAT
TARİH
ÖĞRENME
ALANI
ALT ÖĞRENME
ALANI
KAZANIMLAR
AÇIKLAMALAR
HAZİRAN
36
5
(04-08).06.2018


VERİ İŞLEME
10 SAAT
VERİ DÜZENLEME, DEĞERLENDİRME ve YORUMLAMA
10 SAAT
2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
• Farklı gösterimlerin birbirlerine göre üstün ve zayıf yönleri üzerinde durulur.
2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1
2. Araştırma sorularına ilişkin verileri uygunluğuna göre daire grafiği, sıklık tablosu, sütun grafiği, çizgi grafiği veya histogramla gösterir ve bu gösterimler arasında dönüşümler yapar. 1


... YIL SONU TEKRAR ...
... YIL SONU TEKRAR ...
                
                   


                                                                                                                             22/05/ 2018
       ............ ............                                                                                                                                                                                                 ........... ..........
Matematik Dersi Öğretmeni                                                                                                                                                            Okul Müdürü


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

VİRGÜL (,)TEST 2

Cümlenin ögeleri test 1